Egy újabb részletét szeretnénk bemutatni kutatásunknak, amely azt a kérdést járja körbe, hogy vajon jelenleg Magyarországon mely fizetési módok a legelterjedtebbek egy webáruház esetében. A kérdésünk így hangzott: Milyen fizetési módokat alkalmaz az online értékesítésben?
Mivel egy webshop általában nem csak egyféle fizetési opciót kínál, ezért a válaszadásnál lehetőség volt több válasz megjelölésére is, az összesített adatokból készítettük ezt a grafikont:
Az ábrán látszik, hogy az online értékesítők csak kis mértékben ajánlják
fel a bankkártyás fizetés lehetőségét. Azt az eredményt kaptuk, hogy a kiszállításkor fizetés (Készpénz - személyes átvétel futárral, Postai utánvét) különböző módjai fajsúlyosak (∑41%), ezt már az előre fizetés
(Online bankkártyás fizetés, Sárga csekk, Átutalás) követi (∑36,12%), majd az átvételi ponton történő
fizetés következik (21,20%). Ez utóbbi a legkevésbé nevezhető online
tranzakciónak, nem sokban különbözik a hagyományos vásárlástól. Ami az
átutalást illeti azonban, innen már csak egy lépés az online bankkártyás
fizetés, ami gyorsabb és biztonságosabb is. Ez a lépés döntő változásokat hozhat
a vásárlói magatartásban.
Amíg a vásárló
a kiválasztott terméket később fizeti ki, addig csak a választás történik
online, nem a tényleges vásárlás. Eddig a pontig a leglátogatottabb webáruház
is csak egyfajta katalógus, promóciós felület. Ami a szolgáltató oldalán
konverziós probléma, az a vásárlók részéről a tájékozódási és
fogyasztási szokások kérdése.
A PayPal 1,7%-os eredménye sem jelentős. Szintén a nyitott kérdésekből tudjuk, hogy az értékesítők, nyelvi nehézségek miatt inkább a hazai szolgáltatókat preferálják. A kedvezőbb ráták eléréséhez pedig a PayPal esetében is magas havi forgalmat kell bonyolítani. Így a rendkívül árérzékeny hazai webshopok, különösen a startup-ok számára nem feltétlenül csábító lehetőség a PayPal alkalmazása.
Összességében elmondhatjuk, hogy jelenleg Magyarországon még elég kevesen alkalmazzák az online fizetésnél a bankkártyás megoldást, de ez a szám várhatóan rohamosan nőni fog, ahogy a webshopok is felismerik ennek a fizetési opciónak a fontosságát, és találnak maguknak megfelelő szolgáltatót, aki minden igényüket kielégíti.
A PayPal 1,7%-os eredménye sem jelentős. Szintén a nyitott kérdésekből tudjuk, hogy az értékesítők, nyelvi nehézségek miatt inkább a hazai szolgáltatókat preferálják. A kedvezőbb ráták eléréséhez pedig a PayPal esetében is magas havi forgalmat kell bonyolítani. Így a rendkívül árérzékeny hazai webshopok, különösen a startup-ok számára nem feltétlenül csábító lehetőség a PayPal alkalmazása.
Összességében elmondhatjuk, hogy jelenleg Magyarországon még elég kevesen alkalmazzák az online fizetésnél a bankkártyás megoldást, de ez a szám várhatóan rohamosan nőni fog, ahogy a webshopok is felismerik ennek a fizetési opciónak a fontosságát, és találnak maguknak megfelelő szolgáltatót, aki minden igényüket kielégíti.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése