2012. március 30., péntek

Online vásárlás Maestroval CVC nélkül? Lehetséges?

Mai bejegyzésünkben egy érdekes jelenséget próbálunk meg kibogozni, amellyel egyre többet találkozunk mostanában. Figyelem, megtörtént esetet dolgozunk fel! :)

Mint az köztudott, online bankkártyás fizetések esetében a kártyaelfogadó bank, bankkártyánk beazonosítása és a csalások kiszűrése érdekében elkéri a kártyán szereplő adatokat, melyek a következők lehetnek (elfogadó bankonként változhat): kártya típusa (Visa, Mastercard, Maestro, American Express, stb.), kártya száma, lejáratának dátuma, kártyán szereplő név, kibocsátó bank megnevezése, és minden esetben a CVC, CVV vagy CVC2 kódot, ami általában a kártya hátulján található 3 jegyű szám. A kártya ezen adatok alapján kerül beazonosításra, ennélfogva ha valamelyiket elrontjuk, vagy nem adjuk meg, a tranzakció elutasításra kerül.
Igen ám, de ha valakinek régi típusú Maestro kártyája van, az most felkiálthat, hogy márpedig neki semmilyen 3 jegyű szám nem szerepel sem a kártya elején, sem a hátulján, hogyan adhatna meg egy olyan adatot, ami nincs is ott? A kérdés valószínűleg jogosan merül fel…

Mi is ebbe a problémába ütköztünk, Maestro típusú kártyánkkal többszöri próbálkozás után sem tudtuk kifizetni azt a pizzát, amit ebédre szerettünk volna elfogyasztani, hiszen nem tudtuk megadni a már említett 3 jegyű ellenőrző számot, a tranzakciónk folyamatosan visszautasításra került. Mivel épp nem volt nálunk másik bankkártya és egyébként is szerettünk volna utánajárni, vajon hogyan adhatnánk meg egy olyan számsort, ami nem is szerepel a kártyán, hirtelen ötlettől vezérelve felhívtuk hát a kártyát kibocsátó bank ügyfélszolgálatát.

A telefonos ügyfélszolgálat megfelelő menüpontját kiválasztva fel is tettük kérdéseinket a kedves női hangnak a vonal túloldalán, aki érdekes tényt közölt velünk. Van az említett Maestro kártyának CVC kódja, csak azt nem írják rá a kártyára, hanem a bank tárolja, saját rendszerében. Ezt a kódot meg is adta nekünk, amit aztán következő fizetési próbálkozásunkra valóban elfogadott a fizető felület, így már semmi sem választott el bennünket az áhított pizzától.

Egy kérdésünk azonban maradt, vajon minden esetben elutasításra kerül a tranzakció, ha nem adunk meg CVC kódot egy Maestro-s vásárlás alkalmával? Kicsit utánajárva a témának, rájöttünk, a válasz: nem. A kártyaelfogadó bank beállításainak megfelelően vagy elfogadja, vagy elutasítja a tranzakciót. Ezt azonban nem tudjuk előre megjósolni, nincs kiírva a fizetőoldalon erről információ, tehát lutriznunk kell, vagy bejön, vagy nem. Az újabb típusú Maestro kártyákon viszont már szerepel a CVC kód, így szerencsére azoknál a fenti probléma már nem merülhet fel.

Akik pedig régebbi típusú kártyával rendelkeznek, csak azt tudjuk javasolni, amit mi is tettünk. Hívják fel bankjukat, és kérjék el a 3 jegyű azonosító kódot, amit aztán jól jegyezzenek meg, a későbbiekben így elkerülhetik a hiányos adatok miatti tranzakció elutasítást. Nem mellesleg még a vásárlás is biztonságosabb lesz ezáltal, hiszen a CVC kódot innentől kezdve csak mi tudjuk, még a kártyára sincs ráírva, tehát nem tudja onnan lelesni senki.

3 megjegyzés:

  1. Tanulságos, hasznos írás. Köszi.

    VálaszTörlés
  2. Én is ugyanígy jártam, nekem is megadták a CVC kódot. Igaz még nem használtam, de hamarosan...
    Különben a tegnap voltam benn az OTP-ben, de csodák-csodája, ezt a lehetőséget elfelejtette közölni a hölgyike. Azt ajánlotta cseréljem le a kártyámat MasterCardra. És annak az éves díja 4500 Ft.
    Ravasz volt ,de nem vitt be a málnásba. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jellemző az OTP-re... :) Még szerencse hogy nem tudatlanul mentél oda, így kicsit több maradt a zsebedben. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a MasterCardnak vannak azért előnyei is a Maestrohoz képest, de persze csak akkor éri meg, ha ki is használod.

      Törlés