Magyarországon első alkalommal történt meg, hogy az e-kereskedelem aktív szereplőinek körében, speciálisan az online fizetési megoldásokkal foglalkozó, átfogó kutatás készült. Az Escalion közel 4000 webáruháznál érdeklődött a vásárlóiknak nyújtott lehetőségekről és a jövőbeli tervekről.
A különféle fizetési opciók meglétéről, az online bankkártyás fizetéssel kapcsolatos egyéni szempontokról és stratégiákról kérdeztük azokat, akik kínálati oldalról, valóban saját tapasztalatok alapján formálnak véleményt. Határozott célunk volt, hogy kiderítsük a hazai e-kereskedők valós igényeit és véleményét az online fizetési megoldásokkal kapcsolatban. Milyen előnyeit és nehézségeit látják az elektronikus bankkártyás tranzakciók elfogadásának? Mi az oka annak, ha még nem vezették be és tervezik-e ezt megtenni?
Legújabb blogbejegyzésünkben a kutatásunk kiértékeléséből szeretnénk bemutatni egy részletet, ami azt taglalja, hogy a piacon jelenleg milyen idősek a webshopok, és rendelkeznek-e bankkártyás fizetéssel. A kérdés így hangzott: Mióta működik az Önök webáruháza?
A fenti grafikon arra mutat rá, hogy az induló cégeknél viszonylag alacsony azok száma, akik az online bankkártyás fizetési módot kezdettől nyújtják vásárlóiknak. Nyugat-európában az online értékesítők majdnem 100%-ban alkalmazzák ezt a fizetési eszközt. Kérdés, hogy ha egy magyar kereskedő elindítja webáruházát, miért nem vezeti be mindjárt a fejlettebb piacokon szokásos fizetési opciókat?
A nyitott kérdésekre adott válaszokból megismert egyik legfontosabb ok, hogy a jelenlegi hazai szolgáltatók (leginkább bankok) rendkívül szigorú szabályozást alkalmaznak, és olyan feltételektől teszik függővé a szerződés megkötését, amelyeknek az induló cégek sok esetben nem tudnak megfelelni.
Előfordulhat, hogy egy startup vállalkozásnak nincs 6 hónapos számlatörténete, és nem is okvetlenül szeretne több bankszámlát vezetni. Komoly nehézséget okozhat a technikai integráció, amelyhez nem kapnak elegendő segítséget, illetve sok esetben kínosan hosszú időt vesz igénybe a bankoknál a kockázati minősítés folyamata is.
Reméljük hogy ez a kis részlet felkeltette olvasóink érdeklődését, a későbbiekben több részletet is bemutatunk az elemzésünkből itt a blogon, érdemes figyelni minket.
A nyitott kérdésekre adott válaszokból megismert egyik legfontosabb ok, hogy a jelenlegi hazai szolgáltatók (leginkább bankok) rendkívül szigorú szabályozást alkalmaznak, és olyan feltételektől teszik függővé a szerződés megkötését, amelyeknek az induló cégek sok esetben nem tudnak megfelelni.
Előfordulhat, hogy egy startup vállalkozásnak nincs 6 hónapos számlatörténete, és nem is okvetlenül szeretne több bankszámlát vezetni. Komoly nehézséget okozhat a technikai integráció, amelyhez nem kapnak elegendő segítséget, illetve sok esetben kínosan hosszú időt vesz igénybe a bankoknál a kockázati minősítés folyamata is.
Reméljük hogy ez a kis részlet felkeltette olvasóink érdeklődését, a későbbiekben több részletet is bemutatunk az elemzésünkből itt a blogon, érdemes figyelni minket.
A grafikonon mit jelez a zöld mutató?
VálaszTörlésA zöld oszlopok azt jelzik, hogy a kérdőívünk kitöltői, a webshop tulajdonosok és üzemeltetők mennyi ideje működtetik a webáruházukat. Például az első oszlop azt jelenti, hogy 120 válaszadó pipálta be azt, hogy kevesebb mint 1 éve üzemeltet webshopot (és ezek közül 20 darab van, ahol van online bankkártyás fizetés, ez a kék oszlop).
VálaszTörlés