2011. november 25., péntek

Escalion kutatás - Online kártyás fizetés aránya a forgalomból


Sorozatunk legújabb epizódjában a jelenleg már online kártyás fizetéssel rendelkező webshopok forgalmi eloszlásába tekinthetnek be a kedves érdeklődők. Az előző grafikonokkal ellentétben itt valamivel kevesebb válaszból kellett gazdálkodnunk, mivel a kérdésünket csak azoknak tettük fel, akik a kérdőív egy korábbi pontján azt nyilatkozták, hogy már rendelkeznek online bankkártyás fizetési megoldással. Kérdésünk így hangzott: A webshop éves forgalmának hozzávetőleg hány százaléka származik online bankkártyás vásárlásból?

A fenti grafikonból kiolvasható, hogy a vizsgált webshopok forgalmának csupán egy kis részét teszik ki az online bankkártyás tranzakciók. A helyzet mindazonáltal nem kétségbeejtő. Az alacsony kihasználtság egyben nagy lehetőségeket is jelent. A nyugati példát tekintve és az e-kereskedelem folyamatos fejlődését véve alapul a magyar piacon is, óriási kiaknázatlan lehetőség rejlik még ebben a szegmensben, persze ez a vásárlóktól is függ. 

A növekedés hatására vélelmezhetően be fog indulni szolgáltatói oldalról a verseny. Egyre több fizetési szolgáltató megjelenése várható, akik változatos szolgáltatáscsomagokkal és versenyképes árakkal próbálnak majd a növekvő piacból minél nagyobb szeletet kihasítani. A vásárlóknak pedig ez a lehető legjobb.

A szolgáltatás elterjedésével ugyan nyilvánvalóan egyenes arányban növekszik a használat, de mint azt a szolgáltató-választásról szóló kérdésből látjuk majd, vannak egyéb jelentős faktorok, amelyek a vásárlót visszatarthatják attól, hogy a tranzakciót mindjárt le is bonyolítsa bankkártyájával online. Az említett kérdéssel a következő blogposztunkban foglalkozunk, érdemes velünk maradni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése