A Mi online fizetünk! - blogban általában
olyan témákról szoktunk írni, amelyek hasznosak lehetnek az online vásárlóknak,
most arra gondoltunk, írunk egy bejegyzést a webshop tulajdonosoknak is, mivel
ők is egyre többen vannak ma Magyarországon. Elég sok webáruházzal találkoztunk
már munkásságunk során, ezek között vannak olyanok, amelyek színvonala igen
magas, és olyanok is, ahol nem szívesen vásárolnánk magunk sem. Kérdés, hogy
vajon mi járhat a látogató fejében, amikor rátalál webshopunkra, mi alapján
dönt, hogy vásárolni fog-e tőlünk, vagy sem? Érdemes úgy kialakítani online
áruházunkat, hogy az bizalmat ébresszen abban, aki arra téved, nagyon sok múlik
ezen. Korábban már írtunk a szolgáltatói weboldal követelményeiről, de most kicsit másképp közelítjük meg a témát. Ebben a posztban összeszedtünk néhány egyszerű, ámde hasznos tanácsot,
ami segíthet a bizalom elérésében, ezáltal több vásárlást is generálhatunk az
oldalunkon.
Elsőként egy egyértelműnek tűnő
dolgot emelnénk ki: törekedjünk az egyszerűségre! Ha valaki rákattint az
oldalunkra, és rögtön a főmenüben azt tapasztalja, hogy nagyon sok minden van
összezsúfolva egy helyre, rengeteg menüpont és kattintható gomb, hivatkozás
található, hajlamos megijedni, vagy csak úgy érzi, hogy nincs ideje mindent
felfedezni, ezért továbbáll. A kevesebb néha több elv itt is érvényesül, ha sok
termékünk van, próbáljuk meg ezeket logikusan és átláthatóan kategorizálni,
hogy minél egyszerűbben és gyorsabban rá tudjon találni a vevő az általa
áhított termékre.
A dizájn egy igen fontos dolog,
ezzel remélhetőleg tisztában van mindenki. A nagyon színes, különböző méretű
képekkel, esetleg animációkkal tarkított oldal nem hogy vonzza a szemet, hanem
inkább az ellenkezője, extrém esetekben még fejfájást is okozhat. Egy ilyen
oldalon nagy valószínűséggel nem sokáig fog tartózkodni a potenciális vásárló,
így a bevételünk sem fog növekedni. A letisztult dizájn, a nem túl erős, ámde
egymással harmonizáló színek lehetnek a nyerők ebben az esetben, felesleges
díszítő elemeket ne nagyon használjunk, ha nem muszáj, nem is mindig mutatnak
jól, és az oldalunk betöltési sebességére is negatív hatással lehetnek.
Ha már megemlítettük, szintén egy
fontos szempont, hogy milyen gyors az oldalunk. A mai rohanó világban a plusz
másodpercek igen hamar türelmetlenséget szülnek, ami oda vezethet, hogy inkább
egy másik oldalt választanak a felhasználók, ahol gyorsabban megkapják, amire
szükségük van. Ha tehetjük, úgy alakítsuk ki oldalunkat, hogy felesleges
várakozásnak ne tegyük ki leendő vásárlóinkat, meg fogjuk látni, hogy megéri.
Ahogy az elején is megjegyeztük,
a bizalom kiépítése a vásárló felé lehet a kulcsa webshopunk sikerességének.
Ezen akár néhány apró módosítással is igen nagyot tudunk lendíteni, lássuk hát
ezeket! Az első, és talán legfontosabb, hogy az elérhetőségünk rendesen ki
legyen dolgozva, és kiemelt helyet kapjon a weboldalunkon, ne valami eldugott,
apró betűs menüpont alá legyen elrejtve. Minél több csatornán keresztül
érhetnek el minket, avagy ügyfélszolgálatunkat a vásárlóink, annál inkább
megbíznak az áruházban. E-mail cím, vonalas és mobiltelefonszám mindenképp
legyen hadrendbe állítva, ha van rá módunk. Azt lássa a leendő vásárló,
hogyha valamilyen akadályba ütközik, akkor pillanatok alatt el tudja érni a
megfelelő személyt, hogy megoldja a problémáját. A kapcsolatfelvételi űrlap is
egy ilyen megoldás lehet, de ezt inkább csak pluszban használjuk az előbb
felsoroltak mellett. Van, akinek ez kényelmesebb, mint hogy belépjen az e-mail
fiókjába, és onnan írjon nekünk üzenetet. Az elérhetőségeken kívül fontos még,
hogy a webshop mögött álló cég adatai is fel legyenek tüntetve, gondolunk itt a
cég hivatalos elnevezésére, telephelyének címére, cégjegyzékszámára, adószámára.
Ha fizikailag is létezik bolt, ahol ezeket a termékeket meg lehet vásárolni,
azt is tüntessük fel mindenképp, szintén bizalomgerjesztő hatása van. Lehet,
hogy nem is gondolnánk, de különböző mérések, kutatások azt mutatják, hogy a
vásárlók bizalma attól is jelentősen megnő, ha a cég vezetőiről is találhat
információkat az oldalon. Akár csak egy név, egy hozzá tartozó fénykép és egy
telefonszám vagy e-mail cím is bőven elegendő, ezzel talán sikerül kicsit
tompítani az online vásárlás egyetlen hátrányán, a személytelenségen. Ha a
vásárló azt érzékeli, hogy itt is csak ugyanolyan emberek dolgoznak, mint ő, egyből
másképp áll a helyzethez.
Ejtsünk néhány szót arról is,
amikor már elhatározta a látogató, hogy vásárolni fog tőlünk valamit. Az
elhatározás már jó, de önmagában még kevés. Ezen a ponton is lehetnek olyan
buktatók, amelyek azt eredményezik, hogy a látogatónk félúton meggondolja
magát. Például ha a vásárlási folyamat túl bonyolult, a kelleténél több
lépésből áll, vagy nincs minden információ egyértelműen feltűntetve
(szállítási, fizetési infók, jótállás, garancia, elálláshoz való jog, stb.).
Mindez oda vezethet, hogy a vásárló meggondolja magát menet közben, pedig már
nem sok választja el a sikeres tranzakciótól. Arra sem árt figyelni, hogy
legyen többféle fizetési mód, hogy minden látogató megtalálhassa a neki
optimális megoldást. Arról már korábban is tettünk említést, hogy az online
kártyás fizetés bevezetése is jótékony hatással van a konverzióra, érdemes ezt
is megfontolni, manapság szinte alapkövetelmény, hogy tudja a vevő használni a
kártyáját, ha már van neki. Ha azt érzi, hogy megbízható az oldal, bizonyára
meg is fogja tenni.
Úgy gondoljuk, ezek az apró
„trükkök” sokat hozhatnak a konyhára, ráadásul szinte mindent saját magunk is
meg tudunk oldani, nem kell drága szakembergárdát felfogadnunk a
módosításokhoz. Természetesen lehet szakemberhez is fordulni, ez nyilván
költséggel jár, de biztosak lehetünk benne, hogy az rövid időn belül meg
is térül. Bízunk benne, hogy a jelenlegi és a jövőbeni
webshop tulajdonosoknak is tudtunk segíteni tanácsainkkal, forgalomnövelésre
fel, mindenkinek sok sikert kívánunk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése