2012. március 9., péntek

A szolgáltatói weboldal követelményei 2.

Íme a folytatás, cikkünk alcíme: Az optimális használathoz szükséges követelmények. A cím önmagáért beszél, nem szorul különösebb magyarázatra. Az alábbiakban arról igyekszünk kimerítő tájékoztatást adni, mely szempontoknak kell megfelelni egy webáruház működését tekintve, és mit, hogyan kell feltüntetni egy optimálisan működő, bankkártyás fizetési opciót kínáló webshop oldalán. Lássuk a részleteket!

VISA és Eurocard/Mastercard logó beillesztése
A bankkártya társaságok logóinak beillesztése az előírt formában kell hogy történjen. Nem jelenhetnek meg hátrányosan más fizetési metódusokhoz képest. Emellett a logókat úgy kell feltüntetni, hogy a fogyasztó véletlenül se keverhesse össze a bankkártya társaságokat, a terméket/szolgáltatást értékesítő céggel.

Az árak megjelenítése
A végső árnak egyértelműen azonosíthatónak kell lennie a fogyasztó számára.

A kártyabirtokos terhelése 
Ajánlott akkor terhelni a kártyabirtokost, miután már az áru kiszállítása megtörtént, illetve a szolgáltatás teljesítésre került.

A számlakibocsátás és a szerződési feltételek teljesítésének határideje
A Szolgáltató köteles meghatározni a számlakibocsátás, valamint a teljesítés várható időpontját (például azokban az esetekben, amikor a rendelt áru csak egyes részletekben szállítható, stb.)

Nyilatkozat a megrendelések azonnali teljesítéséről
Ideális esetben a Szolgáltatónak legkésőbb egy napon belül e-mailben meg kell erősítenie a megrendelést. Ha az áru pillanatnyilag nem elérhető – pl. nincs raktáron –, a fogyasztónak azonnal értesítést kell küldeni a megváltozott szállítási határidőről.

Reakcióidő a fogyasztói megkeresésekre
A Szolgáltatónak a fogyasztói megkeresésekre 2 munkanapon belül e-mailben vagy telefonon keresztül válaszolnia kell.

Szállítási feltételek
A Szolgáltatónak egyértelműen fel kell tüntetnie a szállítási feltételeket a honlapon.

Export korlátozások
Amennyiben a Szolgáltató tudatában van bármilyen exportra vonatkozó korlátozásoknak, úgy köteles ezeket pontosan meghatározni.

A tranzakciós adatok másolata
A Szolgáltatónak egyértelműen emlékeztetnie kell a fogyasztót a tranzakciós adatok megőrzésére a későbbi ügyintézések megkönnyítése érdekében.

Elismervény a tranzakcióról
A későbbi félreértések elkerülése érdekében minden egyes tranzakcióhoz rendelni kell egy azonosító számot. Ezt az azonosító számot fel kell tüntetni az elismervényen.

A Szolgáltató online elérhetősége
A Szolgáltatónak mindig fel kell tüntetnie az URL címét a tranzakcióhoz kapcsolódó elismervényen.


A múlt heti bejegyzés folytatásaként, a jelen blogposzt célja is az volt, hogy közelebb hozzuk egymáshoz a fogyasztókat és a kereskedőket, kicsit jobban lássa mindkét fél, hogy mi az ami elvárható, illetve mi az, ami mindenképp megjelenítendő egy webáruház oldalán. Reméljük sikerült hasznos tanácsokkal ellátnunk Olvasóinkat, és a gyakorlatban is kamatoztatható információkkal szolgálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése