2012. március 1., csütörtök

A szolgáltatói weboldal követelményei 1.

Ahogy az előző bejegyzésben ígértük, újabb érdekes témával jelentkezünk. Akik valamilyen online szolgáltatást nyújtanak, bizonyára találkoztak már a webshop üzemeltetésével kapcsolatos különböző előírásokkal, betartandó szabályokkal. Ezt a témát szeretnénk kicsit körüljárni. Jelen esetben azt nézzük meg részletesen, hogy milyen, a bankkártya társaságok szabályai alapján kötelezően teljesítendő előírások vonatkoznak egy olyan webáruházra, ahol bankkártyás fizetési mód is elérhető:

Azonosítás
A kereskedő cégnek (továbbiakban Szolgáltató) egyértelműen azonosíthatónak kell lennie a kártyabirokos számára.

A cég székhelye
A Szolgáltató köteles országát és székhelyét a vásárló számára jól láthatóan feltüntetni a honlapon, valamint ezeket láthatóvá tenni közvetlenül a vásárlás előtt.

Elérhetőség az ügyfél számára
A Szolgáltató köteles fenntartani egy elérhetőséget a fogyasztók számára (telefonszám vagy e-mail cím). Kérés esetén ezeken az elérhetőségeken a vásárlónak információt kell kapnia az egyes  tranzakciókról. Ezeknek az elérhetőségeknek az utolsó tranzakciótól számított 90 napig hozzáférhetőnek kell lenniük.

Teljes leírás az ajánlott termékről vagy szolgáltatásról
A termék vagy szolgáltatás műszaki paramétereinek, illetve felhasználási feltételeinek egyértelmű leírása.

A termékválaszték
A termékválasztéknak eleget kell tennie az elfogadó banknál bejelentett MCC kódnak (MCC: Merchant Category Code) és/vagy az előírt jogi követelményeknek és/vagy az ún. „card scheme” szabályoknak.

CVV-kód
A CVV kód bekérés technikai feltételeinek megteremtése (opcionális).

A tranzakció pénzneme
Mivel az interneten a vásárló a világ bármely országából érkezhet, az ügyfeleket szükséges értesíteni a tranzakció valutaneméről a vásárlás előtt. Az adott pénznemhez kapcsolódó ország feltüntetése kötelező, kivéve, ha nemzetközileg konvertibilis valutáról van szó.

Adatvédelmi nyilatkozat
A Szolgáltatónak biztosítania kell a vásárlót arról, hogy a tőle kapott adatokat bizalmasan kezelik.

Eljárás a visszáru, visszatérítés, illetve a rendelés törlése esetén
A Szolgáltató köteles tájékoztatni a vásárlót az őt megillető jogokról visszáru, a rendelés törlése és visszatérítés esetén. Az információnak egyértelműnek kell lennie a vásárlás előtt, ezzel  nagymértékben megelőzhetőek a jövőbeni félreértések, reklamációk.

Nyilatkozat a tranzakció biztonsági teljesítéséről
A Szolgáltatónak hangsúlyoznia kell, hogy a tranzakció során számos biztonsági intézkedést alkalmaz (például SSL titkosítás).

Kapcsolat a Szolgáltatóhoz
A fogyasztó számára egyértelműnek kell lennie az összefüggésnek a bankszámlán megjelenő Szolgáltató és a cég között, ahonnan vásárolt. Például a bankszámlán megjelenő Szolgáltatóként a cégnevet és URL-t érdemes feltüntetni, vagy a weboldalon egyértelműen kell jelezni, hogy a bankszámlán megjelenő Szolgáltató és a cég, ahonnan vásárolt, ugyanaz.


Reméljük, a fentieket mindkét oldal, azaz a kereskedők, és a vásárlók is érdekesnek találják. Nem árt tisztában lenni azzal, hogy mi az, aminek mindenképp szerepelnie kell a weboldalon, illetve mely információkkal kell feltétlenül találkozzunk egy megbízható webshop esetében.

Következő posztunk az optimális használathoz szükséges követelményekkel fog foglalkozni, tartsanak velünk akkor is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése