2012. február 3., péntek

Escalion kutatás - A méret a lényeg?

Hogyan függ össze egy webshop forgalmának nagysága és a meglévő vagy hiányzó online fizetési megoldás? Mostani blogbejegyzésünkben erre a kérdésre keresünk választ. Egy kicsit rendhagyó módon az alább látható statisztikát két különböző kérdésünkre adott válaszok kombinációjából raktuk össze. Egy kis táblázatot is készítettünk a könnyebb megértést elősegítendő. 

Az egyik kérdésünk ez volt: Mennyi az online értékesítés éves forgalma (Ft)? Itt előre meghatározott kategóriákból kellett kiválasztani azt, ami a válaszadó webshopjára jellemző, ezeket az értékeket lehet látni az x tengelyen. A másik kérdés pedig ez volt: Milyen fizetési módo(ka)t alkalmaznak az online értékesítésben? Itt több választ is meg lehetett jelölni, az elemzés szempontjából ezek közül számunkra csak az volt érdekes, hogy hányan jelölték meg az online bankkártyás fizetést, ezt kombináltuk össze a forgalmat mutató adatokkal.


Azt az összefüggést találtuk, hogy minél nagyobb egy webshop forgalma, annál valószínűbb, hogy rendelkezik online bankkártyás fizetési megoldással. Mit jelent ez pontosan? A megnövekedett forgalom kikényszeríti az újabb fizetési módokat, akár a vásárlói igény, akár az adatfeldolgozás azonnalisága és az adatok könnyen kezelhetősége miatt. Minél nagyobb a forgalom, annál nehezebb manuálisan, késleltetett módszerrel végrehajtani az adatok feldolgozását, és annál inkább szükséges egy gyors, automatizált megoldás bevezetése.

Az Escalion kutatással foglalkozó bejegyzéseinknek lassan a végéhez érünk, következő posztunkban a nyitott kérdésekkel foglalkozunk, és némi összegzést is publikálunk lezárásképpen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése